tiistai 17. maaliskuuta 2015

Yrityksen viestintäsuunnitelmia

Kuudennen ryhmätyön teemana oli keksiä kuvitellulle yritykselle erilaisia, ryhmän jäsenten hahmottelemia viestintätapoja. Yrityksellä tuli olla oma erityisalueensa sekä potentiaalinen asiakaskunta, jolle yrityksen piti/pitäisi viestiä mahdollisimman näkyvästi ja erottuvasti. Tehtävänannon mukaisesti valitsimme yritykselle toimialueen blogin teemaa mukaillen. Näin asiakaskuntamme kohteeksi valikoituivat toimittajat.

Olimme ryhmässä samaa mieltä siitä että journalisteille suunnattuja tuotteita ja palveluita myyvän yrityksen tulisi olla hyvin aktiivinen sekä innovatiivinen toimija erityisesti sosiaalisessa mediassa. Myytävät tuotteet olisivat toimittajan työssä olennaisia työkaluja; kirjoitusvälineitä, kameroita sekä tablet-tietokoneita. Sosiaalisessa mediassa erinäisten kampanjoiden ja kilpailujen lisäksi yritys pyrkisi aktivoimaan asiakkaitaan julkaisemalla omaa jäsenlehteä. Lehden suunnittelussa olisivat olennaisesti mukana juuri asiakkaat, konkreettisesti lehden valmistumisessa tai eri foorumeilla käytyjen keskustelujen välityksellä.

Joukkoistamisen avulla yritys saa näkyvyyttä, mutta lisäksi se huomioi yleisönsä tarpeet kartoittamalla toimialaansa ja näin pystyy uudistamaan toimintojaan vastaamaan markkinoiden tarpeita. Joukkoistamisella yritys saa arvokasta tietoa suoraan käyttäjiltä ja näitä tietoja voidaan käyttää hyväksi organisaation eri prosesseissa. Esimerkiksi yhteistyö alan opiskelijoiden kanssa olisi yksi hyödynnettävä ominaisuus. Pelillistäminen ilmenee tietokilpailuilla, joissa on mukana myös tuotesijoittelua. Näin yrityksen omat tuotteet tulisivat esiin kevyemmillä markkinoilla. Mainosten tulisi kuitenkin olla kiinnostavia juuri kohdeyleisön näkökulmasta ja herättää huomio myös vapaa-ajan toiminnoissa.

- H.P.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti